Algemene Voorwaarden

Artikel 1 - Definitioner

I disse vilkår og betingelser gælder følgende definitioner:

Fortrydelsesfrist: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;

Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som led i udøvelsen af et erhverv eller en virksomhed, og som indgår en fjernsalgsaftale med iværksætteren;

Dag: kalenderdag;

Varighedstransaktion: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvis leverings- og/eller købsforpligtelse er spredt over tid;

Varigt medium: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller iværksætteren at lagre oplysninger, der er rettet personligt til ham, på en måde, der muliggør fremtidig søgning og uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.

Fortrydelsesret: Forbrugerens mulighed for at træde tilbage fra fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;

Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester til forbrugere på afstand;

Fjernsalgsaftale: en aftale, hvor der i forbindelse med et system, der er organiseret af iværksætteren til fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser, frem til og med indgåelsen af aftalen, udelukkende anvendes en eller flere teknikker til fjernkommunikation;

Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren er sammen i samme rum på samme tid.

Generelle vilkår og betingelser: de nuværende generelle vilkår og betingelser for iværksætteren. Artikel 2 - Iværksætterens identitet

E-mail-adresse: Info@Bevora.dk

Handelskammerets nummer: 90745612

Artikel 3 - Anvendelighed

Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for Enhver fjernsalgsaftale og ordre indgået mellem iværksætter og forbruger.

Før fjernsalgskontrakten indgås, skal teksten til disse generelle vilkår og betingelser stilles til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, inden fjernsalgsaftalen indgås, vil det blive angivet, at de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres i iværksætterens lokaler, og de vil blive sendt gratis til forbrugeren så hurtigt som muligt efter anmodning.

Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser uanset det foregående afsnit og inden fjernsalgsaftalen indgås stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den let kan opbevares af forbrugeren på en holdbar databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det, inden fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan ses elektronisk, og at de vil blive sendt elektronisk eller på anden måde gratis på forbrugerens anmodning.

I tilfælde af at specifikke produkt- eller servicebetingelser gælder ud over disse generelle betingelser, finder andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse, og forbrugeren kan i tilfælde af modstrid generelle vilkår og betingelser altid stole på den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham.

Hvis en eller flere bestemmelser i disse almindelige betingelser på noget tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller annullerede, forbliver aftalen og disse betingelser i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse erstattes straks ved gensidig aftale med en bestemmelse, der tilnærmer sig det oprindelige formål så meget som muligt.

Situationer, der ikke er omfattet af disse generelle vilkår og betingelser, skal vurderes "i ånden" af disse generelle vilkår og betingelser.

Uklarheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal fortolkes "i ånden" af disse generelle vilkår og betingelser.

Artikel 4 - Tilbuddet

Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.

Tilbuddet er ikke bindende. Iværksætteren har ret til at ændre og justere tilbuddet.

Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at muliggøre en korrekt vurdering af

tilbud fra forbrugeren. Hvis operatøren bruger billeder, er disse en sandfærdig repræsentation af de tilbudte produkter og / eller tjenester. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke iværksætteren.

Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke give anledning til erstatning eller ophævelse af aftalen.

Billeder, der ledsager produkter, er en sand repræsentation af de tilbudte produkter. Operatøren kan ikke garantere, at de viste farver svarer nøjagtigt til produkternes virkelige farver.

Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet. Dette vedrører især:

prisen, eksklusive fortoldningsgebyrer og importmoms. Disse ekstra omkostninger er for kundens regning og risiko. Post- og/eller kurertjenesten anvender den særlige ordning for post- og kurertjenester i forbindelse med import. Denne ordning gælder, hvis varerne importeres til bestemmelseslandet i EU, som er i er dette også tilfældet. Post- og/eller kurertjenesten opkræver momsen (uanset om det er sammen med de opkrævede fortoldningsgebyrer eller ej) fra modtageren af varerne; eventuelle forsendelsesomkostninger; den måde, hvorpå aftalen vil blive indgået, og hvilke handlinger der er nødvendige for at gøre det; om fortrydelsesretten gælder eller ej; metoden for betaling, levering og opfyldelse af aftalen; perioden for accept af tilbuddet eller den periode, inden for hvilken den erhvervsdrivende garanterer prisen;

niveauet for satsen for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved at bruge teknikken til fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag end den almindelige basissats for det anvendte kommunikationsmiddel; om aftalen arkiveres efter dens indgåelse, og i så fald hvordan forbrugeren kan få adgang til den;

den måde, hvorpå forbrugeren, inden kontrakten indgås, kan kontrollere de oplysninger, han har givet i henhold til kontrakten, og om ønsket berigtige dem;

eventuelle andre sprog, som aftalen kan indgås på ud over hollandsk;

de adfærdskodekser, som den erhvervsdrivende har tilsluttet sig, og den måde, hvorpå forbrugeren kan konsultere disse adfærdskodekser elektronisk, og

Minimumsvarigheden af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en varighedstransaktion. Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetyper.

Artikel 5 - Aftalen

Med forbehold af bestemmelserne i stk. 4 indgås aftalen på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de betingelser, der er angivet deri.

Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, vil den erhvervsdrivende straks bekræfte det ved at elektronisk modtagelse af accept af tilbuddet. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er blevet bekræftet af iværksætteren, kan forbrugeren opløse aftalen.

Hvis aftalen indgås elektronisk, skal iværksætteren træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte den elektroniske overførsel af data og skal sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil iværksætteren overholde passende sikkerhedsforanstaltninger.

Iværksætteren kan - inden for juridiske rammer - informere sig selv om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt om alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernaftalen. Hvis iværksætteren på baggrund af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, har han ret til at afvise en ordre eller ansøgning eller til at knytte særlige betingelser til implementeringen, mens han giver grunde.

Iværksætteren vil inkludere følgende oplysninger med produktet eller tjenesten til forbrugeren, skriftligt eller på en sådan måde, at det kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på en holdbar databærer:

  1. besøgsadresse på den erhvervsdrivendes virksomhed, som forbrugeren kan henvende sig til med klager;
  2. betingelserne for og den måde, hvorpå forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret, eller en klar erklæring om udelukkelse af fortrydelsesretten;
  3. oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice;
  4. de data, der er inkluderet i artikel 4, stk. 3, i disse betingelser, medmindre iværksætteren allerede har givet forbrugeren disse data inden aftalens gennemførelse;
  5. kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er på ubestemt tid.

I tilfælde af en varighedstransaktion gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.

Hver aftale indgås på betingelse af, at der er tilstrækkelig tilgængelighed af de relevante produkter.

Artikel 6 - Fortrydelsesret

Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at ophæve aftalen uden at angive årsager i 14 dage. Denne afkølingsperiode starter dagen efter modtagelse af produktet af forbrugeren eller en repræsentant, der tidligere er udpeget af forbrugeren og gjort bekendt med iværksætteren.

I betænkningstiden skal forbrugeren håndtere produktet og dets emballage med omhu. Han vil kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han udnytter sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet med alt leveret tilbehør og - hvis med rimelighed muligt - i sin oprindelige tilstand og emballage til iværksætteren i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, der er givet af iværksætteren.

Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at informere den erhvervsdrivende om dette inden for 14 dage efter modtagelse af produktet. Forbrugeren skal gøre opmærksom på dette ved hjælp af en skriftlig meddelelse/email. Når forbrugeren har meddelt, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er returneret rettidigt, f.eks. ved hjælp af et afsendelsesbevis.

Hvis kunden ikke har udtrykt sit ønske om at bruge sin fortrydelsesret eller ikke har returneret produktet til iværksætteren efter udløbet af de perioder, der er nævnt i stk. 2 og 3, er købet en kendsgerning.

Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning

Hvis forbrugeren udnytter sin fortrydelsesret, vil omkostningerne ved returnering af produkterne blive båret af forbrugeren.

Hvis forbrugeren har betalt et beløb, refunderer iværksætteren dette beløb så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter tilbagetrækningen. Dette er underlagt betingelsen om, at produktet allerede er modtaget tilbage af iværksætteren, eller at der kan fremlægges afgørende bevis for fuldstændig returnering.

Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesretten

Den erhvervsdrivende kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som defineret i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis iværksætter tydeligt angivet dette i tilbuddet, i det mindste i god tid inden indgåelse af kontrakten. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:

  1. frembragt af iværksætteren i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;
  2. som helt klart er af personlig karakter;
  3. som i sagens natur ikke kan returneres;
  4. som kan ødelægges eller ældes hurtigt;
  5. hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på;
  6. for enkelte aviser og magasiner;
  7. for lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvis forsegling er blevet brudt af forbrugeren.
  8. til hygiejniske produkter, hvis forsegling er blevet brudt af forbrugeren.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenesteydelser:

  1. vedrørende indkvartering, transport, restaurationsvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
  2. hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, inden fortrydelsesfristen er udløbet;
  3. Om væddemål og lotterier.

Artikel 9 - Prisen

I løbet af den gyldighedsperiode, der er nævnt i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, med undtagelse af prisændringer som følge af ændringer i momssatserne.

Uanset det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, og som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på, med variable priser.

Der tages forbehold for udsving, og det faktum, at de angivne priser er målpriser, fremgår af tilbuddet.

Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de følger af lovbestemmelser eller bestemmelser.

Prisstigninger fra 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis iværksætteren har fastsat det og:

  1. de følger af lovbestemte regler eller bestemmelser; eller
  2. forbrugeren har mulighed for at opsige aftalen fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.

I henhold til Section 5(1) i Turnover Tax Act 1968 finder leveringen sted i det land, hvor transporten påbegyndes. I dette tilfælde finder leveringen sted uden for EU. Herefter vil post- eller kurertjenesten opkræve importmoms eller fortoldningsafgifter fra kunden. Derfor vil der ikke blive opkrævet moms af iværksætteren.

Alle priser er med forbehold for tryk- og sætningsfejl. Der accepteres intet ansvar for konsekvenserne af fejltryk og sætningsfejl. I tilfælde af tryk- og skrivefejl er iværksætteren ikke forpligtet til at levere produktet i henhold til den forkerte pris.

Artikel 10 - Overensstemmelse og garanti

Iværksætteren garanterer, at produkterne og / eller tjenesterne overholder aftalen, specifikationerne nævnt i tilbuddet, de rimelige krav til lydighed og / eller anvendelighed og de eksisterende lovbestemmelser og / eller regeringsbestemmelser på datoen for aftalens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer iværksætteren også, at produktet er egnet til anden end normal brug.

En garanti stillet af iværksætteren, producenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for iværksætteren på grundlag af aftalen.

Eventuelle defekte eller forkert leverede produkter skal rapporteres skriftligt til iværksætteren inden for 14 dage efter levering. Produkterne skal returneres i deres originale emballage og i ny stand.

Iværksætterens garantiperiode svarer til producentens garantiperiode. Iværksætteren er dog aldrig ansvarlig for produkternes endelige egnethed til hver enkelt anvendelse af forbrugeren eller for nogen rådgivning vedrørende brug eller anvendelse af produkterne.

Garantien gælder ikke, hvis:

Forbrugeren har selv repareret og/eller ændret de leverede produkter eller fået dem repareret og/eller ændret af tredjeparter;

De leverede produkter er blevet udsat for unormale forhold eller på anden måde behandlet skødesløst eller i strid med iværksætterens anvisninger og/eller behandlet på emballagen;

Manglen er helt eller delvist et resultat af regler, der er pålagt eller skal pålægges af regeringen om arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

Artikel 11 - Levering og udførelse

Iværksætteren vil udvise den størst mulige omhu, når han modtager og udfører ordrer på produkter.

Med forbehold for, hvad der er angivet i denne henseende i artikel 4 i disse generelle vilkår og betingelser, vil virksomheden udføre accepterede ordrer hurtigt, men senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har aftalt en længere leveringsperiode.

Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke eller kun delvist kan udføres, vil forbrugeren blive informeret om dette senest 30 dage efter, at ordren blev afgivet. I så fald har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og ret til eventuel erstatning.

I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med det foregående afsnit refunderer iværksætteren det beløb, som forbrugeren har betalt så hurtigt som muligt, men senest inden for 14 dage efter opløsningen.

Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umuligt, vil iværksætteren bestræbe sig på at levere en erstatningsartikel. Senest ved levering vil det blive rapporteret på en klar og forståelig måde, at der leveres en erstatningsartikel. Med erstatningsartikler kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne ved enhver returforsendelse bæres af iværksætteren.

Risikoen for skade og / eller tab af produkter hviler på iværksætteren indtil tidspunktet for levering til forbrugeren eller en repræsentant, der tidligere er udpeget og gjort kendt for iværksætteren, medmindre det udtrykkeligt er andet er aftalt.

Artikel 12 - Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og fornyelse

Opsigelse

Forbrugeren kan indgå en tidsubegrænset kontrakt, der strækker sig til regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester til enhver tid med forbehold af aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesperiode, der ikke overstiger en måned.

Forbrugeren kan opsige en tidsbegrænset kontrakt, der er indgået om regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, når som helst mod slutningen af den tidsbegrænsede periode, med forbehold af aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesperiode på højst en måned. Forbrugeren kan ændre de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit: ophøre til enhver tid og ikke være begrænset til ophør på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;

i det mindste opsige dem på samme måde, som de blev indgået af ham; altid opsige dem med samme opsigelsesvarsel, som iværksætteren har fastsat for sig selv. Forlængelse

En aftale, der er indgået for et bestemt tidsrum, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, kan ikke stiltiende forlænges eller fornyes for et bestemt tidsrum.

Uanset det foregående stykke kan en tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af dagblade eller ugeblade, stiltiende forlænges med en tidsbegrænset periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne fornyede aftale ved udløbet af forlængelsesperioden med et varsel på højst en måned.

En tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af varer eller tjenesteydelser, kan kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige aftalen med et varsel, der ikke overstiger en måned, og med et varsel, der ikke overstiger tre måneder, hvis aftalen vedrører regelmæssig, men mindre end en gang om måneden, levering af dagblade eller ugeblade.

En aftale af begrænset varighed om regelmæssig levering til introduktionsformål af dags-, nyheds- og ugeaviser og magasiner (prøve- eller introduktionsabonnement) fortsættes ikke stiltiende og ophører automatisk ved udgangen af prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed

Hvis en kontrakt har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren efter et år opsige kontrakten til enhver tid med et varsel på højst en måned, medmindre rimelighed og billighed taler imod opsigelse før udløbet af den aftalte varighed.

Artikel 13 - Betaling

Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales senest 7 arbejdsdage efter begyndelsen af den betænkningstid, der er omhandlet i artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om levering af en tjenesteydelse begynder denne periode, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen. har modtaget.

Forbrugeren har pligt til straks at rapportere unøjagtigheder i betalingsoplysninger, der er leveret eller nævnt til iværksætteren.

I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren, med forbehold af juridiske begrænsninger, har iværksætteren ret til at opkræve de rimelige omkostninger, der er kendt for forbrugeren på forhånd.

Artikel 14 - Klageprocedure

Klager over udførelsen af aftalen skal indsendes til iværksætteren fuldt og tydeligt beskrevet inden for 7 dage, efter at forbrugeren har identificeret manglerne.

Klager, der indsendes til iværksætteren, vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil iværksætteren svare inden for 14-dages perioden med en meddelelse om modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.

Hvis klagen ikke kan løses ved fælles overenskomst, opstår der en tvist, som kan løses ved tvistbilæggelse.

En klage suspenderer ikke operatørens forpligtelser, medmindre operatøren skriftligt angiver andet.

Hvis operatøren finder en klage berettiget, vil operatøren efter eget skøn enten erstatte eller reparere de leverede produkter uden beregning.

Artikel 15 - Tvister

Kontrakter mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle vilkår og betingelser vedrører, er udelukkende underlagt hollandsk lov. Selv hvis forbrugeren er bosiddende i udlandet.

 

Info@Bevora.dk

Oude polderweg 189 den haag

KVK: 90745612.

Bevora.dk